Thursday, November 20, 2008

iview lagi next sun...

halo2...i've been so bz lately...projek nk kene catch up...skrg ni musim ujan...so, progress agak slow...org pn tak keje...sebut psl org keje...mmg mslh...dh ramai indon2 lari...sbbnye, toke diorg x byr gaji...kite dh bg duit,tp die mkn sorg2...kesian kt org2 keje...dh 2 bln x bergaji...smpai terpkse jual tong gas nk dpt duit...mane ckp RM40 tu nk survive sebln...bkn sorg tp nk dibhg 4 org...kesian aku tgk...dh la agak tua...kalo aku ade duit, nk je aku hulur sket2...tp aku pn ade RM5 je dlm purse...aku ingat nasib aku je malang,tp ade lg yg malang...huhu...tak berhati perut toke die...makanla duit haram tu...tak ke mane nye...dh la menganiaya org...tak kire la die org indon ke pe...die ttp manusia! cr rezeki utk family diorg kt sane...aku tak heran kalo diorg ni sanggup merompak, mencuri or etc...sbb diorg dh terdesak dan teraniaya...aku tahu bkn sume nye baik...yg jahat ttp jahat...cume...jdla manusia yg beretika dan tahu dosa dan pahala...wallahualam...acecehhh...

ptg smlm (khamis) sesampai aku kt umah dr keje, aku dpt call dr pfc eng,kmmn..aku pnh antar resume sblm ni tp dh lame...die offer aku post 'costing engineer'...die ingat aku graduate juruukur bhn..aku bgtau boss die yg aku bkn 'QS'...tp since aku pnh tgk keje taking off tu cmane...tp aku tak la tau sgt sbb bkn aku yg buat keje tu...huhu...tp skrg, aku tak biase ngan pipe construction..sbb aku br nk berjinak2 ngan building construction...mmg la aku teruja dpt cll for iview but instead, aku rase serba slh sbb kene mtk cuti lg next sun...tp kali ni aku dok leh terlalu jujur...kene tipu sunat..ni yg fail ni...tp aku terpkse nk buat cmane...ni soal ms dpn...2 org je die panggil utk iview ni...tp sorg lg tu dh tolak...tinggal la aku sorg...rs2 cerah dok peluang aku?? insya Allah muroh rezeki....amiiiinn...

No comments:

ikan ayah